1393-10-25 03:47
5685
20
8866
گزارشی از بازدید فراکسیون محیط زیست از جنگل ابر؛

بازدید پرهیاهوی مسئولین از جاده در هاله ای از ابهام ابر/ دادن لقب "خبرنگار خبرگزاری مهاجر" به 5 خبرنگار دست چین شده!

بازدید اعضای فراکسیون محیط زیست و کمیسیون کشاورزی مجلس از جاده ابر، روز(18 دی) با خبرنگاران دست چین شده و سازهای مخالف برخی مسئولان سیاسی کار، درهاله ای از ابهام گذشت ولی کور سوی امیدی هم برای مردم علی آباد کتول روشن نساخت.

به گزارش گلستان ما، احداث جاده علی آباد کتول به شاهرود یا همان جاده معروف ابر چندین سال است آرزویی دست نیافتنی برای مردم علی آباد کتول و همچنین استان همجوار (سمنان) بوده و هست.

البته این مردم بی راه هم سخن نگفته اند زیرا، این راه نزدیک ترین راه و بهترین پل ارتباطی بین دواستان گلستان و سمنان می تواند باشد که ایجاد این راه شهرستان علی آباد کتول را به کریدوری تبدیل می کند که تمام رفت و آمدهای استان به سمت سمنان از این مسیر خواهد بود.

این درحالی است که با ایجاد منطقه آزاد اینچه برون در استان ولزوم انتقال سریع بارهای ترانزیتی، اهمیت و کار آیی (جاده ابر) بیش از پیش خواهد شد و در چنین شرایطی رفت و آمد از مسیر جاده (اولنگ در رامیان )،( جاده خوش ییلاق در مسیر آزادشهر و نوده خاندوز) و (جاده توسکستان در حوزه گرگان) به دلایلی همچون دوری راه و پر خطر بودن این مسیرها به فراموشی سپرده می شود.

صراحتا باید گفت: اینگونه به نظر می رسد که ایجاد جاده علی آباد کتول به شاهرود( جاده ابر) علاوه بر منفعتی بین المللی و فرا استانی موجب رونق شهرستان علی آباد کتول نیز می شود و از طرفی منفعت گرگان که مرکز استان است و همچنین منفعت شهرهای رامیان وآزاد شهر به خطر می افتد و همین مسئله نگرانی مسئولان استانی و این شهرها را بر آن داشته است تا از وقوع چنین اتفاقی جلو گیری کنند و در واقع احداث این جاده ارزشمند کابوسی شده است برای برخی از مسئولینی که به این باور رسیده اند.

چیزی که مهمتر از همه دل آدمی را به درد می آورد این است که دلسوزی برای محیط زیست و گرفتن چهره دلسوزانه برای طبیعت مهمترین ابزار و تاکتیک جنگی برای مقابله با اجرایی شدن جاده ابر شده است.

در واقع وقتی منفعت های شهرستانی و سلیقه های شخصی هم وارد کار شود بهانه محیط زیست و ایجاد سروصداهای رسانه ای با خبرنگاران دست چین شده و همراه و همفکر ابزار مهمی برای دفاع مخالفان اجرایی شدن جاده ابر است که (به ظاهر دلسوز محیط زیست)شده اند.

 

بیش از 1500 هکتار از جنگلهای هیرکانی تاکنون در آتش بی توجهی مسئولین سوخته و در حال سوختن است در حالی که هیچ یک از این دلسوزان محیط زیست تاکنون اقدامی نکرده اند.

در همین هفته گذشته نیز این آتش سوزی ها ادامه داشت بطور مثال در دهنه زرین گل و جنگلهای سیاه رودبار علی آباد کتول، درحالی که هیچ یک از عزیزان متولی سکوت خود را نشکستند تا خبری بیرون بتراود.

دردناکتر از همه برداشت هایی است که بی رویه در حال انجام است که علیرغم اعلام تنفس برای جنگلها ولی هنوز در حال بهره برداری است.

جاده سازی هایی که در دل جنگلهای سبز هیرکانی به بهانه حفاظت از جنگل تا عمق جنگلهای انبوه و در ارتفاعات بیش از 1500متری پیش رفته است و همه روزه این مسیرها را میدان تاخت و تاز کامیونهای حمل الوار کرده ، هرگز به چشم مسٔولین حافظ طبیعت و محیط زیست نیامده و نخواهد آمد و تنها همین 5 الی 6 کیلومتر جاده ابر باعث نابودی محیط زیست خواهد شد.

جای بسی تاسف است که وقتی پای منفعت شهر یا منطقه ای در میان باشد سازهای برخی از مسئولین هم ناکوک می شود عقده ها و عقیده ها جابجا می شوند، منفعت عمومی خرج منفعت منطقه یاگروهی خاص می شود، به راحتی دو پهلو حرف می زنیم، دروغ می گوئیم، چراغ خاموش می رویم، یکدیگر را دور می زنیم و هزار جور پیچاندن های دیگر...مثلا ما مسلمانیم.

تراژدی اجرایی شدن جاده ابر هم از این چشمه ها آب می خورد و درگیر همین حواشی شده است، که حتی علیرغم مطرح بودن در سه دولت گذشته و به تصویب نهایی رسیدن، باز هم اجرایی شدنش به تعویق افتاده و ناممکن شده است.

گفتنی است با بالاگرفتن تقاضاهای مردمی و اقبال عمومی در جهت لزوم ایجاد جاده ابر چندین مورد بازدیدهایی از سوی مسئولین کشوری در زمان های مختلف از این جاده به عمل آمده بود اما بنا بر خواسته مردم دو استان در این زمینه با پیگیری های رحمت اله نوروزی نماینده مردم شهرهای علی آباد کتول، فاضل آباد، مزرعه و سنگدوین مقرر شد تا اعضای فراکسیون محیط زیست و کمیسیون کشاورزی مجلس از جاده ابر بازدید دیگری داشته باشند.

به همین منظور درسفری یک روزه به استان گلستان عباس رجایی، سیدمحمد سادات ابراهیمی و رحمت الله نوروزی از کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، محمدرضا تابش و کمال الدین پیرموذن از فراکسیون محیط زیست مجلس و همچنین نمایندگان استان گلستان و برخی دیگر از نمایندگان از جمله احمد بخشایش اردستانی، عبدالکریم حسین زاده و سید محمد حسین میرمحمدی به همراه نمایندگانی از سازمان بازرسی، دیوان محاسبات، جهادکشاورزی و همچنین سازمان محیط زیست سپیده دم روز پنجشنبه (28دی) جهت بازدید از جاده ابر وارد علی آباد کتول شدند.

در این بازدید تنها عده قلیلی از خبرنگاران که مخالف اجرای این جاده بودند دست چین شده و به همراه این مسئولین راهی جاده ابر شدند.

در شرایطی که حتی به خبرنگاران شهرستان علی آبادکتول هم از سوی متولیان محیط زیست ، منابع طبیعی یا استانداری اطلاع رسانی نشده بود، حتی دفتر خبری صداوسیما در علی آبادکتول هم طی تماس رحمت اله نوروزی از این بازدید مطلع و در محل حاضر شدند.

علی زنگانه مسئول روابط عمومی دفتر رحمت الله نوروزی نماینده علی آباد کتول که خوداز نزدیک دراین بازدید حضور داشت به خبرنگاران گفت: قراربود مسئولین صبح بسیار زود، ابتدا درایستگاه چوب واقع در جاده زرین گل صبحانه ای نوش جان کنند و سپس حرکت کنند ولی با پیامکی که در خصوص اجتماع مردم بین همه ردوبدل شد برنامه ریزی محیط زیست را برهم زد و قرارشد اول بازدید انجام شود و صبحانه برنامه دوم باشد که این امرهم جلوی اجتماع مردمی رانگرفت.

وی افزود: از همان ابتدای کار ساز مهاجر مدیرکل محیط زیست ناکوک بود و مسیر اصلی را برای رفتن نمایندگان انتخاب نکرده و از مسیری دیگری که درجهت اهداف خاص تعیین کرده بودند هیئت را راهنمایی و هدایت کرد و این امرباعث شد پس از طی مسافتی همه پیاده شوند و راهپیمایی کنند.

زنگانه اظهار داشت: هنوز200 متر بیشتر راه نرفته بودیم که باز مهاجر مدیرکل محیط زیست گفت؛ مسیرهمینجاست ، اما نوروزی با ناراحتی گفت؛ تاکنون هر کارشناسی ازجمله رئیس سازمان خانم ابتکاربرای بازدید آمده را تاهمین محل آورده ای که همه مخالفت می کنند.

سپس نوروزی به تابش گفت؛ اینها از مسیر اصلی نیامده اند وحالا تا آخرمسیر را باید پیاده هم شده برویم.

مسئول روابط عمومی دفتر رحمت الله نوروزی همچنین گفت: خبرنگاران که کاملا مشخص بود دست چین شده اند ازهمان ابتدا با اظهار نظرهای نابجا که ارتباطی به آنها نداشت و همچنین مصاحبه و سوالات هدفدار با مخالفینی که کارشناس محیط زیست بودند اعتراض دیگران را تشدید می کردند.

وی تصریح کرد: دست چین شدن خبرنگاران تا به آنجا مشهود و پر واضح بود که تعدادی از حاضرین لقب "خبرنگار خبرگزاری مهاجر" را به 5 خبرنگار دست چین شده داده بودند.

زنگانه در ادامه گفت: حضور مردم وحامیان درابتدای جاده باعث اعتراض مروتی معاون عمرانی استاندار گلستان، به احمد تجری فرماندار علی آباد کتول شد که حتی فرماندار را تهدید به گزارش این حرکت به استاندار کرد.

مسئول روابط عمومی دفتر رحمت الله نوروزی تصریح کرد: متاسفانه مسئولین استان بجای اینکه حامی این طرح باشند که دررشد توسعه استان تقش دارد، در سازمخالف می کوبیدند که این امر درمقابل اتحاد مسئولین سایر استانها واقعا تاسف ناک بود.

زنگانه ضمن تقدیراز فرماندارمحترم که همراه باسایرمسئولین علی آباد کتول، که حضورداشتند وازاحداث جاده حمایت کرده اندتقدیرکردوافزود : فرماندار علی آبادکتول، در پاسخ به مروتی قاطعانه گفت؛ من نیامده ام فرماندارشوم که جلوی خواسته های به مردم را بگیرم، من نمی توانم جاده را ببندم که مردم برای دنبال کردن خواسته خودبه اینجا نیایند.

زنگانه درادامه اذعان داشت:این در حالی است که مروتی کوچکترین واکنشی به کمترازبیست نفرا زمخالفان احداث جاده ابر که در مقابل استانداری تجمع کرده بودندنشان نداد و با لبخندی از کناراین موضوع برعکس اجتماع چندبرابری صبح عبورکرد.

مسئول روابط عمومی دفتر رحمت الله نوروزی همچنین گفت: با صحبت های فرماندارعلی آبادکتول، مشخص شد که دفتراستانداری در خصوص این بازدید حتی به فرماندار علی آباد کتول هم اطلاع رسانی نکرده و با تماس نوروزی متوجه این مسئله شده است.

با این وجود شنیده ها و دیده ها همه حکایت از این دارند که مسئولین استانی و حتی استاندار گلستان هم در جمع مخالفان احداث جاده ابر هستند و چگونگی وچرایی این مسئله برای مردم در هاله ای قرار گرفته است.

رحمت اله نوروزی در بازدید اعضای کمیسیون و فراکسیون مجلس از جاده علی آبادکتول به شاهرود به خبرنگار خبرگزاری گفت: اجرای جاده علی آباد کتول به شاهرود از سال ۶۳ به بعد و سه بار در دولت نهم و دهم هم مصوبه شده اما تابه حال محقق نشده است.

نوروزی با بیان اینکه این جاده در گذشته مورد ارزیابی زیست محیطی قرار گرفته است افزود: هم سازمان محیط زیست و هم سازمان جنگلها و اورنگی رئیس سازمان جنگلها و مراتع کشور در دولت نهم و دهم و نیکزاد وزیر وقت شهرسازی و محمدی زاده رئیس سازمان محیط زیست نیز این با این جاده موافقت کرده و به قناعت استاندار وقت ابلاغ کرده بودند که انجام بشود زیرا این تقاضای مردم دو استان است .

وی در ادامه گفت: با توجه به بحثی که دولت یازدهم و دکتر روحانی به استان داشتند و منطقه آزاد اینچه برون و کریدوری که این منطقه دارد و تحولی که در شمال و جنوب کشور ایجاد می کند و همچنین جاده های صعب العبوری که در جاده های توسکستان و اولنگ داریم این جاده می تواند تحولی در منطقه ایجاد کند.

نوروزی در ادامه تصریح کرد: این منطقه فاقد درختان سرخدار است و ما امروز عزیزان را دعوت کردیم و به وضوح دیدند و ما خودمان حافظ جنگل هستیم و محیط زیست را دوست داریم و اگر در این مسیر درخت سرخدار باشد ما هم موافق نیستیم .

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس گفت: ما خواستیم خود عزیزان از نزدیک نگاه کنند و ما به نظر کارشناسی احترام می گذاریم و ما مردم شهرستان علی آباد کتول حافظ محیط زیست هستیم ولی اعتقاد داریم این جاده از زمان جنگ جهانی محل تردد بوده است و تاکنون آسیبی برای محیط زیست نداشته است.

عباس رجایی نماینده مردم اراک و رئیس کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس در بازدید از جاده ابر به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: متاسفانه بعضی از موضوعات در کشور ما بیش از آنچه که باید سیاسی بازی می شود و این مسائل سیاسی باعث می شود که عقلانیت ، کارشناسی و منفعت و مصلحت مردم در سایه قرار بگیرد.

رجائی تاکید کرد: ما بنا نیست که تابع جو سیاسی و منافع سیاسی باشیم بلکه میخواهیم آن چیزی که به مصلحت مردم و کشور و حفظ کشور و حفظ ذخایر کشور و مسائلی از این دست است را در مجموع ببینیم و برایند همه اینها را اظهار نظر بکنیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس در خصوص بازدید از جاده ابر گفت: این جلسه یک بازدید میدانی است تا مجموعه نظرات عزیزان را پس از این بازدید در جلسه ای که در استانداری داریم جمع بندی کلی کنیم و نظرات را داشته باشیم.

نماینده مردم اراک یادآور شد:ما به دنبال این مسئله در تهران هم جلسه مشترکی بین کمیسیون و فراکسیون و سایر دوستان خواهیم داشت ، تا به یک جمع بندی کلی برسیم.

محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان یزد و رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی هم با تأکید بر اینکه جنگل ابر از جمله جنگل های هیرکانی و تاریخی کشورمان است گفت: تصمیم گیری در خصوص ایجاد و یا عدم ایجاد مسیر جاده جنگلی ابر نیازمند بررسی های بیشتر و درنظر گرفتن تمامی اطلاعات در این خصوص است.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ضرورت حفظ محیط زیست بر هیچ کسی پوشیده نیست افزود: سازمان محیط زیست و همچنین نماینده این منطقه یعنی رحمت الله نوروزی، بنده را در خصوص تعیین تکلیف این جاده به عنوان داور انتخاب کرده اند از این رو لازم است تا نظرات تمامی نمایندگان وکارشناسان متخصص در این حوزه اخذ شده و سپس اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

وی با بیان اینکه مطالعات و تحقیقات بسیاری در خصوص احداث جاده ابر شده است تصریح کرد: اتخاذ تصمیم نهایی در خصوص این جاده به زودی صورت خواهد گرفت.

سازمان محیط زیست به جای مخالفت با ایجاد جاده ابر راهکار ارایه کند

بخشایش اردستانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، هم در جلسه بعدازظهر پنجشنبه در استانداری گلستان با بیان اینکه چه اشکالی دارد که محیط زیست برای مردم تخریب شود گفت: خاصیت محیط زیست این است که در خدمت مردم باشد.

نماینده مردم اردستان در مجلس با تاکید بر اینکه در تمامی دولت ها در راستای بهبود شرایط مردم اقدامات خوبی انجام شده است افزود: سازمان محیط زیست به جای مخالفت با ایجاد مسیر جنگلی جاده ابر راهکار جامعی برای کاهش تخریب محیط زیست ارائه دهد.

استان گلستان محکوم به قبول خواسته های محیط زیست است

محمد جواد نظری مهر عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم با بیان اینکه ایجاد مسیر جنگلی جاده ابر به اثرات مثبتی در جهت رشد استان گلستان منجر می شود گفت: استان گلستان همیشه محکوم به قبول خواسته های سازمان محیط زیست بوده و اجازه رشد استان را از آن سلب کرده است.

نماینده مردم بندر گز در مجلس با تأکید بر اینکه سهولت در تردد مردم و همچنین کاهش اتلاف زمان آنها در ایجاد مسیر جنگلی جاده ابر است گفت: امید است با جمع آوری اطلاعات کافی مسئولین زمینه احداث این جاده را فراهم کنند.

نظری مهرافزود:علیرغم وجود دریا و اماکنی همچون جزیره آشوراده ، بخاطرمخالفت های بی مورد محیط زیست جوانان ما دراستان گلستان از بیکاری درحال خفگی هستند.

جاده جنگلی ابر ثبت جهانی شود

سیدمحمد سادات ابراهیمی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس هم با بیان اینکه در خصوص ایجاد مسیر جنگلی جاده ابر باید اطلاعات کافی جمع آوری شود گفت: این جاده باید ثبت جهانی شود.

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمی توان به صورت شتابزده در خصوص ایجاد جاده ابر تصمیم گیری کرد از این رو باید ایجاد این جاده را به عنوان یک مطالبه ملی در نظر بگیریم.

مختارمهاجر رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان نیز در این نشست گفت: کل مساحت جاده ابر که در مسیرجنگل قرار دارد 22 کیلومتراست و سوال من از مسئولین محیط زیست این است که آیا مدیریت برمنابع طبیعی باید اتفاق بیفتد یا خیر؟

آیا درکنارمدیریتی که طراحی می کنیم حفاظت هم بایدکرد یا خیر؟

مهاجرافزود: درسال جاری حدود1500هکتاراز جنگلهای هیرکانی استان گلستان دچارآتش سوزی شد ومحیط زیست هیچ برنامه ای برای آن نداشت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان همچنین تصریح کرد: سوال آخرمن از عزیزان محیط زیست، با توجه به اینکه 1500 هکتار ازجنگل گلستان دچار آتش سوزی شد و دلسوزان و اساتید و مسئولین محیط زیست فقط سکوت کردند، اگربخواهیم برای رشد و توسعه استان گلستان جاده ای را توسعه دهیم چه میزان از جنگل تخریب خواهدشد؟ قطعاخیلی کمتراز یک مورد آتش سوزی بهترین جنگلهای هیرکانی ما خواهد بود.

لازم به توضیح است که علیرغم اظهارات مهمانان عزیز کشوری، این بازدید طبق درخواست رحمت اله نوروزی نماینده مردم علی آبادکتول به انجام رسیده بود که ، دکترتابش نماینده مردم اردکان بعنوان حکم بین موافقان و مخالفان احداث جاده، فقط برای تشخیص اینکه در مسیر احداث این جاده آیا درخت سرخداروجود دارد یا خیر به شهرستان علی آبادکتول سفر کرده بود و تصمیم گیری نهایی بر عهده کمیسیون کشاورزی والبته گزارش بازدید که تهیه شده است حاصل خواهدشد.

همچنین گفتنی است همکاران خبرنگار مواظب باشند که در موج ها قرار نگیرند تا خدای ناکرده ندانسته اخباری را بر وفق مراد مشوقین خاص به صورت کذب ویا در جهت منفعت گروهی خاص به ضرر مردم انتشار ندهند.

گزارش: علی فندرسکی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

ستایش

این جاده سیاسی شده و کاملا دست های پشت پرده درراه جلوگیری از احداث این جاده احساس می شود.این خواسته تعدادزیادی از مردم علی آبادکتول است و مسئولان بویژه استاندار محترم که برآمده از دولت مدعی دمکراسی ومردم سالاری هست چرا خواسته شخصی خود را به خواسته مردم ترجیح می دهد؟

0
0
پاسخ
1393-10-24 14:24
بی سواد

بجای اینکه میلیاردها تومان صرف احداث یک جاده نا ایمن جدید شود بهتر است با این اعتبار شاخص های امنیتی تردد در سه محور ارتباطی موجود استان با استان سمنان ارتقا یابد.یه حساب دو دوتا چهارتا کنید می بینید که حجم مبادلات تجاری بین استان گلستان و سمنان با این سه محور هم پاسخگوی نیاز استان هست.حالا دوستانی که دنبال احداث این جاده جدید هستند شاید دنبال ....!

0
0
پاسخ
1393-10-24 16:18
رضاMعلی اباد

این جاده چند تا مصوبه اجرایی داشت مگر دولت مردان قبلی تخلف کردند تمام مسائل زیست محیطی هم رعایت کردند ان دولت را هم مردم انتخاب کردند این دولت را هم مردم انتخاب کردند چرا به خواسته های بحق مردم توجه نمیشه چرا برای چی مصوبات دولت قبلی ضمانت اجرایی ندارد .ان چند درصدی که به طبل مخالفت می کوبند کمی با خود فکر کنند از روی احساسات یک عده موضع گیری نکنند . باز هم تشکر میکنم از تمامی مسئولین زحمتکش و موافق جاده ابر

0
0
پاسخ
1393-10-24 17:07
امین اله منتظری

این جاده خواسته تاریخی مردم علی آباد کتول و شاهرود است ، این جاده بام توسعه استان است ، من خودم شاهد بودم که کارکنان محیط زیست از جمله مهاجر رییس محیط زیست استان به خبرنگاران دست چین شده مخالف خط دهی میکردند و فقط قصدشان بیان معایب یک جاده کوهستانی بود که اگر کسی اطلاعاتی از وضعیت این منطقه نداشته باشد حرف های آنها را باور می کرد ، با تکمیل جاده موجود راه ارتباطی علی آباد کتول و شاهرود 100 کیلومتر نزدیکتر می شود ، این مسیر نسبت به جادههای موجو داستان کوتاهترین راه و کم ارتفاع ترین نقطه رشته کوه البرز است . از آقای نوروزی ، آقای نظری مهر ، آقای مختار مهاجر و دیگر افرادی که بفکر خواسته مردم و توسعه استان ما هستند تشکر می کنم . به امید رونق و توسعه و پیشرفت کشورمان .

0
0
پاسخ
1393-10-24 18:24
محسن نادعلي

با سلام و ادب و احترامقطع و يقين يكي از عوامل مهم و تاثير گذار در توسعه هر منطقه ايي سيستم حمل و نقل و جاده و راههاي مواصلاتي بوده و هست .ضمن احترام به همه ي موافقان تاسيس جاده ابر پاسخ به چند سوال اساسي مي تواند باعث روشن شدن علايق و مطالبات يا مخالفت ها و نگراني ها اين جاده تاسيس نشده بشود1-واقعا دغدغه و مشكل مهم و اساسي شهرستان علي آباد كتول احداث جاده به شهرستان شاهرود هست و اين منطقه مشكل بيكاري فقر محروميت توسعه آموزش و پرورش و بهداشت و درمان و...ندارد2-آيا استان گلستان با فقدان جاده مواصلاتي با استان سمنان و شهرستان شاهرود مواجه هست3-تلاش براي تاسيس جاده از ميان جنگل هاي هيركاني و درختان سرخدار با توجه هشدارهاي كارشناسان محيط زيست و منابع طبيعي چه ضرورتي دارد4-آيا اين موضوع مساله اصلي و ...

0
0
پاسخ
1393-10-24 22:39
محسن نادعلي

درخواست همه ي مردم حوزه انتخابيه علي آباد كتول از نماينده محترم حاج رحمت نوروزي هست يا بخشي از مردم5- جذب گردشگر از طريق معرفي درختاني با قدمت بيش از هزار سال بيشتر مي تواند به توسعه استان و شهرستان كمك كند يا تاسيس چنين جاده ايي با مخالفت هاي كارشناسي6-سه محور موجود آزادشهر به شاهرود و راميان به شاهرود و توسكستان به شاهرود پاسخگوي نياز هم استاني هاي عزيز را فراهم نمي كنددر پايان هر تصميمي كه گرفته شود فارغ از مسايل سياسي و يا مطالبات ديگر آنچه مهم و وظيفه همه ي مسئولين و كارشناسان و تصميم گيران هست اينست كه ما با تصميم هايي كه ميگيريم در مقابل خداوند و مردم و آيندگان پاسخگو بايد باشيم

0
0
پاسخ
1393-10-24 22:40
برای استان دلواپسیم

مگه استانداری و رامیانی ها می گذارن این جاده ساخته بشه ؟کلا این جاده یکی از موضوعاتی هست که مردم رامیان سخت با اون مشکل دارن . این هیاهویی هم که راه افتاده بی ارتباط با اون نیست.

0
0
پاسخ
1393-10-25 05:20
مزیدی

این جاده برای همه مردم مفید است ، پیشرفت و شکوفایی منطقه در گرو این جاده است

0
0
پاسخ
1393-10-25 18:12
اکبر

باسلام وتشکر از کسانی که حمایت منطقی وفنی از احداث جاده ابر نمودند فلسفه وجودی محیط زیست در خدمت بشر بودن است لذا جنگل وطبیعت نیز میبایست دراین راستا باشد همه داد از مصرف بی رویه انرژی واتلاف وقت مردم و ضرر و زیانهای ناشی از آن داریم اما درمقابل کسانی که باحمایت این مردم پست ومقام گرفته اند درپشت اهداف سیاسی وگروهی وباطل خود قرار گرفته اند و با خواست قانونی وشرعی مردم مخالفت میکنند .مگر این اقایون مردم را در مصاحبه ها و سخنرانیهای خود ولی نعمت نمی خوانند مردم قسم حضرت عباس رو قبول کنند یادم خروس رو مطمئننا این تناقض واضح وروشن از دید خدا پوشیده نخواهد ماند وبراساس ایات شریفه قران این افراد را ادب خواهد کرد اما این مسئولیتها هم تمام میشود وهمین مردم به شما نه بزرگ خواهند گفت

0
0
پاسخ
1393-10-26 06:49
اکبر

اکبر هستم خدا قوت به آقای نوروزی نماینده محترم شهرستان علی آباد کتول بده برای این همه پیگیریهایی که برای جاده میکند واقای امین اله منتظری وهمه مردم شریف شهرستان علی آباد کتول وحومه وجناب مختار مهاجر مدیرکل محترم جهاد کشاورزی از حمایت خوبشان

0
0
پاسخ
1393-10-28 05:26
رجب

هم اکنون سه جاده ارتباطی وجود دارد که به خوبی پاسخگوی حجم مبادله مسافرو بار بین دو استان هستند. هم اکنون بیشترین حمل بار از سمت جاده آزادشهر و بیشترین حمل مسافر هم از خود شهر گرگان و از طریق حاده فعلی توسکستان هست. همه هم می دانند که این جاده ها خلوت ترین جاده ها هستند. خوب است که به همه جوانب قضیه بنگریم. هم اکنون بورس فروش زمین های کشاورزی در اطراف این جاده فرضی و نیز روستاهای اطراف به خصوص روستای افرا تخته داغ شده. خواهش میکنم سری به روستای افراتخته بزنید تا حجم انبوه ویلا سازی و فروش زمین توسط افرادی که موافق این جاده هستند را ببینید. قیمت ها ظرف چند سال ده ها برابر شده. اطراف روستاها پر شده از زمین های حصارکشی شده.متاسفانه طرفداران احداث جاده، اهداف کاملا خائنانه اقتصادی خود را در قالب حمایت از اهداف کلان توسعه استان پنهان کرده اند. گر این جاده احداث شود پس فردا ساکنان روستاه های بالای گرگان و زیارت و بالای کردکوی و همه شان درخواست احداث جاده به سمنان را خواهند کرد. و همه راه آهن اینچه برون را بهانه خواهند کرد. احداث این جاده به بهانه های اقتصادی خیانت به نسل های بعدی است.

0
0
پاسخ
1393-10-28 11:52
امین اله منتظری

دوست عزیز آقا رجب اول اینکه ویلا سازی یا زمین خواری در افراتخته ربطی به این جاده که فاصله زیادی دارد ، ندارد دوم اینکه در روستاهای ییلاقی احتمال تصرف یا تغییر کاربری وجود دارد ، دستگاههای ذیربط باید پیش گیری و برخورد قانونی و قاطع نمایند ، سوم اینکه گنه کرد در بلخ آهنگری، در شوشتر زدن گردن مسگری چهارم اینکه هیچ یک از مدافعان جاده در این منطقه زمین ندارند و کسی قصد ویلا سازی ندارد اینها تهمت است به مدافعان جاده و خدا از سر تقصیرات کسانیکه به این مردم تهمت میزنند بگذرد. ، برادر گرامی عینک بدبینی ات را بردار این جاده مزیتهای زیادی دارد 100 کیلومتر نزدیکتر میشود و......جهت اطلاعات بیشتر همه خوانندگان عزیز در خدمتم 09113730639

0
0
پاسخ
1393-10-28 18:51
کتول

اول از همه خوب است رجب خان ادب را رعایت کنی دوم اینکه شما که اطلاعات درست نداری اظهار نظر نکن کمی سوال کن تحقیق کن مسیر جاده وافراتخته را برو ببین واز قیمتهای قبلش سوالات بکن بعدش......کن

0
0
پاسخ
1393-10-28 21:33
گلستانی

اینقدر میگویند مردم مردم و طرفداران جاده ، تعداد تجمع کنندگان طرفدار جاده 29 نفر بود. والا ما شمردیم. اسنادش و عکس هاش هم موجود است.دوم اینکه در دولت قبلی هم اگر مجوز گرفته شد با فشار و لابی بود وگرنه همان موقع هم همه مخالف بودند.سوم اینکه فقط محیط زیست نیست که با احداث این جاده مخالفت نمیکند بلکه سازمان منابع طبیعی هم مخالف بود. آقای بهزاد انگورج قاءم مقام سازمان منابع طبیعی کشور در سخنرانی اش در استانداری گلستان تاکید کرد که این جاده چه بلاهایی بر سر البرز و جنگل هایش می آورد که متاسفانه در این گزارش هیچی دربارش نوشته نشده..........

0
0
پاسخ
1393-10-28 21:49
REZA1539

این پلاکاردها همه فیلم آقای م است این اقا که دم از محیط ایست میزنه برود چشمهاش را به جنگل گلستان النگ دره و......باز کنه نیاز نیست اون مدافع محیط زیست بشه ماهمه بهتر از م از محیط زیست دفاع وحمایت نموده و خواهیم نمود و این جاده هیچ ربطی به درخت سرخدار ویلاسازی رشد اقتصادی زمین ها و.....ندارد . اخرت خودتان را با این شایعه پراکنی ها تهمت ها و......خراب نکنید این جاده خواسته اکثریت مردم است وباید بازگشایی شود

0
0
پاسخ
1393-10-28 21:50
رجب

دقیقا با علم به موضوع کامنت زدم. هم افرا تخته واقع در غرب این جاده را چند بار رفتم و هم مسیر کوهوردی جاده ابر راه. در ضمن لازم نیست بنده مثل شما اهل علی آباد باشم تا نسبت به این موضوع اظهار نظر کنم. این موضوع جنگل و محیط زیست و مربوطه به همه ما ایرانیان است. هدف هم روشن شدن اذعان نسبت به مقاصد پشت پرده و کوتاه مدت یک عده است. افرا تخته فقط یک نمونه بود. تمام زمینها و اراضی طبیعی و روستاها دچار این وضعیت خواهند شد. زمین هایی که تا دیروز 10 میلیون هم خرید و فروش نمی شد الان منتظرند تا این جاده احداث شود و به سرمایه گذاران و افراد ساده لوح چند صد میلیونی بفروشند. بنده ادعای فضل و یا بی ادبی نکرده و قضاوت را بر عهده خوانندگان گذاشتم

0
0
پاسخ
1393-10-29 10:24
رجب

بحث شایعه و تهمت نیست. شخص بنده دقیقا با هدف حفظ محیط زیست با احداث این جاده مخالفم.همچنین این طرح فاقد یک توجیه پذیری اصولی است و مدافعان آن با شنیدن سوت قطار اینچه برون، بهانه خوبی را گیر آورده اند. خوب است که طرفداران طرح با اعدادو ارقام و توجیه اقتصادی حرف بزنند. اصلا آرزوی بنده این است که روزی فرودگاه برای همه روستاها بزنند اما در حال حاضر هم طبیعت شکننده و هم وجود جاده های ارتباطی و هم عدم تقاضا کافی حملو نقل این طرح را کاملا از اولویت می اندازد.

0
0
پاسخ
1393-10-29 10:33
رجب

روی سخن هم با شما نیست. روی سخن با کسانی است که پشت پرده دارند دارایی نسل هایی آینده را فدای منافع کوتاه مدت خود میکنند. پس شما احساس نگرانی نکنید. دغدغه های ارتباطی روستاها جای بررسی کارشناسی است و حفظ سرمایه های تجدید ناپذیر ملی دغدغه همه دوستداران محیط زیست است. حرف از زمین خواری نیست. بسیاری از طرفداران احداث جاده اصلا در مسیر این جاده و روستائیان این مسیر ساکن نیستند. آنها سرمایه دارانی هستند که منتظرند ککلنگ احداث بخورد و شروع به فعالیت های بورس بازی زمین در منطقه بکنند. کاری که همین الان نشانه هایش در روستاهای اطراف جاده مشهود است. جاده ای که خیرش به این افراد سودجو و ضررش به همه مردم کشور می رسد لازم است ایجاد شود؟

0
0
پاسخ
1393-10-29 11:49
موسوی

با سلام به آقا رجب و دیگران که مخالف این جاده هستند ، و تشکر از آقای منتظری که بطور جد پیگیر این جاده است . اول اینکه در مورد افرادیکه در روز حضور نمایندگان در محل جاده جمع شده بودند ، بنده حساس شدم که چرا جمعیت کم بود گفتند که آقای نوروزی نماینده مخالف تجمع افراد بودند لذا فقط اعضای ستاد مردمی پیگیری جاده حضور داشتند و فرا خوانی صورت نگرفته ، و 90 درصد مردم علی آباد که از مزیتهای این جاده اطلاع دارند موافقند ،دوم اینکه هر جا جاده درست شود باعث رونق و توسعه آنجا خواهد شد و قطعا زمین های مسیر جاده با ارزش خواهد شد ، اگر برخورد قاطع با متخلفین صورت گیرد هیچ کس جرات تصرف اراضی دولتی را نخواهد داشت .

0
0
پاسخ
1393-10-30 17:00
REZA1539

فقط میتوانم بگویم خیلی متاسفم برای یک عده مگر یک روزی کبودوال اسفالت شد دهنه محمد اباد اسفالت شد کسی ضرر کرد غیراز این بود وهست که محیط زیست بهتر از قبلش زنده ماند کدام افراد ویلا ساز از منابع ملی تصرف کردند بهر حال هر ابادانی کمی هم تخریب دارد نه به ان اندازه ای که شما دوستان عنوان میکنیدمحیط زیست مال مردم است وهیچ اشکالی هم ندارد بخاطر رفاه مردم.......وقتی ما ارامش ورفاه نداشتیم اصلا میخواد محیط زیستی وجود نداشته باشدجاده ابر باید بازگشایی شود

0
0
پاسخ
1393-11-01 18:51

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.